Duelist Heritage
2W
Enchantment
Whenever one or more creatures attack, you may have target attacking creature gain double strike until end of turn.
The best techniques outlive their creators
二段攻撃は格好良く、単体強化や感染と組み合わせるなど応用の幅も広く、非常に人気のある能力だが、残念ながら構築での実績は乏しい。エクステンデッド以上のフォーマットで使われたことのあるものは、ミラディンの十字軍を筆頭に、ラクドスの地獄ドラゴン、病的な憤激や予言の炎語り程度のものだ。開発部は二段攻撃にもう少し大胆になってよいのだろう。例えばこの卡なら、"attacking"を削除するなどだ。
Entrapment Maneuver
3W
Instant
Target player sacrifices an attacking creature. You create X 1/1 white Soldier creacture tokens, where X is that creature’s toughness
"Greed, Rage, and bloodlust all lead to death at the hands of those who keep their heads." -Sergeant Eyra
見た目ほど弱くはないと思う。このままでは流石に使われないだろうが、3マナなら少なくとも検討の余地があったのではないか。
Curtains’ Call
5B
Instant
Undaunted (This spell costs 1 less to cast for each opponent.)
Destroy two target creatures.
"We give the audience what they want" -Juri, proprietor of the Juri Revue
灰は灰にが3マナであることを考えれば、適正コストはおそらく4マナ。他の不抜呪文よりは強いと思われる。
Frenzied Fugue
3R
Enchantment - Aura
Enchant permanent
When Frenzied Fugue enters the battlefield or at the beginning of your upkeep, gain control of target permanent until end of turn. Untap that permanent. It gains haste until end of turn.
Forever after, she lived in fear of the madness reclaiming her.
これは最悪でも4マナの脅しつけであり、このエンチャントを除去されなければ、その後も対象を両プレイヤーの共有物として使える。自身のクリーチャーに速攻を与える。(誰かの)Time Vaultにつければ勝利する。

これらを最も活かせそうなのはWelder Vaultで、次のように機能する。
・溶接工につけて速攻を与え、以降1ターンに2回起動させる。
・Time Vaultにつけて勝ち。
・荒廃鋼の巨像につけて勝ち(もっとも修繕とコレがそろっているなら、通常上のVaultを呼び出せば済むことだが)
・相手のパーマネントを奪う。最悪でも島を奪うことでカウンター合戦に益する。

ここまで褒めてきたところだが、やはり重いのでヴィンテージでの使用は困難か。
Benefactor’s Draught
1G
instant
Untap all creatures. Until end of turn, whenever a creature an opponent controls blocks, draw a card.
Draw a card.
becomes blockedなら2人対戦でも強かったろうが...
Evolutionary Escalation
1G
Enchantment
At the beginning of your upkeep, put 3 +1+1 counters on target creature you control and three +1/+1 counters on target creature your opponent controls
Survival is a constant competition which both sides can benefit.
のび太のパパのAAに見えるが、それはともかく、相手の場をがら空きにすれば自分だけが恩恵を受けられ、圧倒的に強化される。と思っていたが、実際は相手の場が空だとそもそも誘発しない。これは駄目だ。
Ancient Excavation
2UB
Instant
Draw cards equal to the number of cards in your hand, then discard a card for each card drawn this way.
Basic landcycling 2 (2 Discard this card: Search your library for a basic land card, reveal it, and put it into your hand. Then shuffle your library.)
噴出との組み合わせ等考えられなくはないが、4マナで手札が減るのはひどい。2マナならかなり強かっただろう。
Migratory Route
3WU
Sorcery
Create four 1/1 white Bird creature tokens with flying.
Basic landcycling 2 (2 Discard this card: Search your library for a basic land card, reveal it, and put it into your hand. Then shuffle your library.)
秩序ある渡りって当時のスタンで結構使われたほうだと思うけど、未練とかこういうのが出てくるってことは、やはり今基準では力不足ということなのだろうか。
Ash Barrens
Land
t: Add C to your mana pool.
Basic landcycling 1 (1 Discard this card: Search your library for a basic land card, reveal it, and put it into your hand. Then shuffle your library.)
2点ー進化する未開地に似ているが、無色マナで良ければテンポを崩さないのと、他にマナがあれば土地プレイ権を費やすことなく交換できる点で勝る。白単エルドラージで使われる可能性がある。

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